logo gif 10lat

Open menu

medentes przeclaw

 reklama

Czy znów postoimy w korkach nad morze ?

obwodnica-parlowkaCi którzy wybrali się w ostatni weekend nad morze tradycyjną trasą trafili na jeden wielki korek który zaczął się w Szczecinie na autostradzie w Podjuchach a skończył na wyspie Wolin. Czy w ten weekend będzie podobnie? Z informacji otrzymanych do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wynika że właśnie oddano do użytku obwodnicę Parłówka. Czy poprawi się sytuacja na DK3 ?

 


Wczoraj o godzinie 19.45 odbyło się technicznie przełożenie ruchu na obwodnicę Troszyna, Parłówka i Ostromic w ciągu drogi krajowej nr 3 - mówi Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA O/Szczecin. Kierowcy nie muszą już przejeżdżać przez miejscowości, skrzyżowania z drogami wojewódzkimi w kierunku Kamienia Pomorskiego i Golczewa zastąpił bezkolizyjny węzeł. Udostępnienie dla ruchu obwodnicy pozwala dokończyć roboty poza głównym ciągiem trasy, zmniejsza również utrudnienia w ruchu. Obwodnica cały czas jest jednak placem budowy i obowiązują na niej dodatkowe ograniczenia.

Po przełożeniu ruchu na obwodnicę dawna trójka w rejonie Parłówka zostanie przecięta nasypem najazdu na wiadukt w ciągu drogi wojewódzkiej nr 107 nad linią kolejową. Cały ruch w relacji Szczecin - Świnoujście przebiega już nową, dwujezdniową obwodnicą. Zjazd na Kamień Pomorski jest możliwy przez węzeł drogowy Parłówko. Pojazdy jadące w kierunku Kamienia Pomorskiego dalej  obowiązuję objazd w ciągu dróg wojewódzkich od nowego ronda w Parłówku do DW nr 108. W rejonie Troszyna jest tymczasowe skrzyżowanie jednopoziomowe. Na trasie została wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu, ograniczenie na całości trasy wynosi 70 km/h, natomiast w rejonie włączenia obwodnicy w obecną DK nr 3 oraz skrzyżowania jednopoziomowego 50 km/h. Późną jesienią tego roku będzie gotowa całość inwestycji.

Obwodnica Troszyna, Parłówka i Ostromic ma całkowitą długość 6,1 kilometra. Powstanie tej drogi rozwiązuje problem korków, które szczególnie w sezonie wakacyjnym tworzyły się w tym miejscu. To nie tylko budowa obwodnicy w ciągu DK nr 3, ale również przebudowa powiązania ?trójki? z drogami wojewódzkimi. W ramach inwestycji powstają 4 wiadukty, most, kładka dla pieszych i przejście ekologiczne. Inwestycja rozpoczęła się w grudniu 2009 roku. Wartość projektu to 131 milionów złotych.

Fot : GDDKiA O/Szczecin

Pin It