logo gif 10lat

Open menu

magnolia 2021

 reklama

Sygnalizacji, bądź kładki nie będzie.

przejscie pieszych goksirNa tym przejściu dla pieszych zdarzyło się już kilka wypadków. To wina ogromnego ruchu pojazdów na drodze krajowej 13. Pomimo przebudowy przejścia tak, aby pieszy mógł je przekroczyć w dwóch etapach, w zeszłym miesiącu doszło do potrącenia chłopca. W internecie rozgorzała się dyskusja o konieczności budowy sygnalizacji lub naziemnej kładki czy innych rozwiązań.

 

 

Zaraz po potrąceniu młodego chłopca z hulajnogą, do którego doszło 17 marca, skierowaliśmy do właściciela drogi kilka zapytań dotyczących przejścia dla pieszych vis-a-vis GOKSiR-u. Właścicielem drogi jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

"Przedmiotowe przejście dla pieszych znajduje się na drodze krajowej nr 13. Zostało przebudowane przez Gminę na etapie realizacji inwestycji przylegającej drogi krajowej. Przejście dla pieszych zostało wyposażone w azyle umożliwiające przekraczanie jezdni w 2 etapach, nad przejściem zlokalizowany jest też znak aktywny D-6. Widoczność na przejściu dla pieszych jest zapewniona dla obu relacji" informuje nas GDDKiA. Jednak innego zdania na temat widoczności mają mieszkańcy.

reklama

Centrum Stomatologii Zabscy

Jak budowali GOKSiR to już wtedy pojawiały się sygnały, że to będzie niebezpieczne przejście - pisze p. Marek z Warzymic. Wtedy już padło kilka propozycji budowy przejścia bezkolizyjnego, czyli podziemne (lub kładka). Tylko takie przejście będzie bezpieczne, żaden znak B33, fotoradar, patrol policji tego nie zastąpi. Dzieci muszą przechodzić przez jezdnię bezpiecznie. Zbudowano GOKSiR, to trzeba teraz zbudować przejście podziemne.

Tu nawet światła nie pomogą, przechodząc w stronę osiedla stoisz już praktycznie na ulicy - pisze p. Agata z Przecławia. Kiedy jedziesz z wózkiem z dzieckiem - wystajesz już prawie na ulicę. Kto wymyślił te schody? Bez podjazdu dla wózka, bez jakiejkolwiek odpowiedniej odległości. Nie mówiąc że przechodząc z dziećmi, czeka się nie raz dłuższy czas nim ktokolwiek Cię zauważy...

reklama

500 250 KEPS Warzymice

Wygląda na to, że w sprawie przebudowy przejścia, budowy kładki czy dobudowania sygnalizacji, GDDKiA pozostaje nieugięta. Nie planujemy budowy sygnalizacji świetlnej, nie jest również planowana budowa kładki lub przejścia podziemnego - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. Obecnie jest realizowana budowa obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 – inwestycja ta pozwoli na wyprowadzenie z obecnego przebiegu DK13 ruchu tranzytowego, co przełoży się na znaczący spadek ruchu drogowego na obecnym przebiegu DK13.

Obecnie ruch na tym przejściu znacznie zmalał, ale jest to spowodowane praktycznie zamknięciem Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji z powodu pandemii koronawirusa. Nie odbywają się żadne wydarzenia i zamknięte są wszystkie atrakcje. Funkcjonuje tylko restauracja w daniami na wynos. Jednak za kilka tygodni sytuacja wróci do normy i ruch na przejściu się zwiększy ponownie. A pojawiły się propozycje wyburzenia części muru dźwiękoszczelnego, aby poprawić widoczność od strony Kołbaskowa.

  reklama

Hair-House

 

Zawsze też czuję strach przechodząc tamtędy - pisze p. Ania z Przecławia. A z kolei jak jadę autem w stronę Kołbaskowa uważam, że ten kawałek niższego muru przed przejściem mocno przeszkadza w widoczności stojącego tam pieszego. Nie wiem czemu on tam służy. Nie widać pieszego, który zbliża się do przejścia a to też ważne.

Wygląda na to, że na obecną chwilę pozostanie nam jedynie cierpliwie poczekać na budowę obwodnicy Przecławia, która wyprowadzi znaczny ruch pojazdów. Co przełoży się na większe bezpieczeństwo pieszych na wszystkich przejściach, nie tylko tym jednym.

UWAGA WYPADEK! Kilkanaście minut temu doszło do potrącenia pieszego na pasach na drodze DK13 vis a vis Goksir. Ruch...

Opublikowany przez Przeclaw24 Portal mieszkańców Przecławia i Warzymic Środa, 17 marca 2021
Pin It