Obwodnica Przecławia - mamy szanse ?
Obejście Przecławia i Warzymic z ronda Hakena do Autostrady A6 - to niewątpliwie bliższa perspektywa (rok 2013) niż Zachodnie Obejście Szczecina (rok 2020). Miastu Szczecin zależy na lepszym połączeniu z S3 . Nam - mieszkańcom Przecławia i Warzymic też.
Obecnie krajowa droga nr 13 od Kołbaskowa przez Smętowice, Przecław, Warzymice i dochodząca do ul Cukrowej należy do dość oblężonych - szczególnie w porannym i popołudniowym szczycie. Poranny korek zaczyna się na wysokości kościoła w Przecławiu i ciągnie się do ul. Cukrowej - a popołudniowy od ronda Hakena do końca Przecławia. Jest to także dobra droga tranzytowa dla mieszkańców Gryfina, którzy jeżdzą przez przejście graniczne w Rosówku.
Wraz z planowanym uruchomieniem drogi ekspresowej S3 w połowie roku, sytuacja może ulec pogorszeniu. Z nowo wybudowanego węzła komunikacyjnego najszybszą drogą do centrum miasta będzie Autostrada Poznańska. Jednakże duże natężenie ruchu w szczycie spowoduje, że kierowcy będą szukali alternatywnego dojazdu. Może być nim droga wjazdowa przez Przecław.
Nowo projektowana droga była by częścią Zachodniej Obwodnicy Szczecina, zaczynała by się na Autostradzie A6 - nowy zjazd przed MOP'em ze stacją Lotos'u , następnie zjazd w okolicach Smętowic i odbicie w prawo w kierunku ronda Hakena (omijając Przecław i Warzymice)
Istnieje szansa, że ten odcinek zostanie wykonany w pierwszej kolejności.
A my trzymamy kciuki.