Rusza inwestycja na A6 - będzie możliwość zawrócenia w Kołbaskowie

Zawrotka na A6 3Na zachód od istniejącego miejsca obsługi podróżnych Kołbaskowo będzie wybudowany wiadukt wraz z drogami dojazdowymi i placem do zawracania. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że 24 maja otrzymała stosowną decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Mowa o przygranicznym, początkowym odcinku autostrady A6. Inwestycja będzie obejmować budowę nowego wiaduktu na zachód od istniejącego MOP wraz z drogami dojazdowymi oraz placem do zawracania i kontroli pojazdów. 

 

Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej ogłoszony został przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w listopadzie 2020 roku. W tym tygodniu ogłoszono o pozytywnej decyzji środowiskowej dla realizacji tej inwestycji. Stąd już prosta droga do ogłoszenia przetargu.

  reklama

Fruktolinka

 

Porównując wizualizację sprzed dwóch lat ulokowania rozjazdów i wiaduktu - zmiany w projekcie są dość duże. Powstanie jeden wiadukt, drogi dojazdowe oraz duży plac ulokowany po stronie południowej. Będzie to miejsce przeznaczone dla służb policyjnych, Straży Granicznej, Inspekcji Transportu Drogowego czy Krajowej Administracji Skarbowej. 

  reklama

Hair-House

 

Na obecną chwilę w odległości 2,5 km przed granicą polsko-niemieckiej znajduje się ostatni na autostradzie A6 węzeł drogowy – Kołbaskowo. W przyszłości zostanie on zastąpiony nowym węzłem - Szczecin Zachód, który będzie o kilometr dalej od granicy. Jednocześnie pierwszy węzeł po stronie niemieckiej znajduje się dopiero 9,5 km od granicy. Obecnie pojazdy nie mają żadnej możliwości zawrócenia na granicy państwa. Jeśli jakiś kierowca "przegapi" ostatni zjazd na wysokości Amazona, to będzie musiał nadrobić w sumie około 26 kilometrów.

  reklama

Magnolia Przeclaw baner medium 22

 

Jeden kilometr przed granicą zlokalizowany jest MOP Kołbaskowo. Miejsce to jest wykorzystywane przez służby państwowe do działań kontrolnych, do czego jednak nie jest przystosowane. Również doświadczenie płynące z sytuacji związanej z wprowadzeniem ograniczeń w ruchu na granicach w związku z Covid-19 wpłynęły na konieczność budowy nowej infrastruktury drogowej w pobliżu granicy - czytamy na stronach GDDKiA

Zakończenie realizacji inwestycji planowane jest w 2025 roku.

Zawrotka na A6 1

Zawrotka na A6 2

Zawrotka na A6 3

 Fot. GDDKiA Szczecin