logo gif 10lat

Open menu

 reklama

Ancora 1000x175 baner VIP

Będą wiadukty i nowe przystanki. Idzie XXI wiek.

stacja warzymiceWedług zapowiedzi i planów spółki PKP Polskie Linie Kolejowe do 2026 zakończy się duża inwestycja w naszej okolicy. Pociągi pojadą dwoma torami, linia kolejowa będzie elektryczna a do Berlina dojedziemy w 90 minut. W Warzymicach, Przecławiu i w Kołbaskowie pojawią się przystanki a skrzyżowania np. z drogą do Rajkowa będą bezkolizyjne - dwupoziomowe.

 

 

Idzie nowoczesność, można by rzec, przeglądając przetarg, w ramach którego poszukiwana jest firma projektowa dla odcinka linii kolejowej 408 i 409. Na odcinku od stacji Szczecin Gumieńce do granicy z Niemcami ma być, dawno już temu zapowiadany, dobudowany drugi tor. Cała linia biegnąca m.in przez Warzymice, Przecław, Smętowice i Kołbaskowo ma być zelektryfikowana. Pozwoli to na lepsze skomunikowanie Szczecina z Berlinem. Według założeń podróż ze stolicy Niemiec (stacja Hauptbahnhof) do stolicy naszego województwa wyniesie tylko półtorej godziny.

  reklama

Zabscy

 

Najbardziej sensacyjną informację podano dla mieszkańców naszych osiedli. Nie dość że planowane jest budowa wiaduktów w miejsce dotychczasowych jednopoziomowych skrzyżowań linii kolejowej z ul. Cukrową i drogą do Rajkowa to powstaną nowe przystanki w naszej okolicy. Oznacza to, że odżyje m.in. zapomniany przystanek w Warzymicach oraz powstaną nowe w Przecławiu i Kołbaskowie.

Docelowo transgraniczna, dwutorowa, zelektryfikowana linia pozwoli na przejazd pociągów z prędkością 160 km/godz. w przypadku składów pasażerskich i 120 km/godz. w przypadku składów towarowych. Po nowych torach będą mogły jeździć cięższe i dłuższe pociągi towarowe. Zakłada się, że w ciągu doby po zmodernizowanych torach kursować będzie minimum 20 par pociągów, a projektowana przepustowość pozwala na uruchomienie 25 par pociągów pasażerskich na dobę.

  reklama

Hair-House

 

Warto jednak ochłodzić trochę nasze zapędy na nowoczesność - ponieważ według wcześniejszych zapewnień polityków linia po polskiej stronie miała być gotowa już w roku 2020. Strona niemiecka od dawna nie czeka już na Polskę i od listopada 2021 trwają prace na odcinku pomiędzy Angermünde a Passow.

Pin It