medentes przeclaw

Szukaj w portalu

Wiadomości ze Szczecina

Tak źle z komunikacją jeszcze nie było.

pks w przeclawiuMijają dwa tygodnie od znaczącej zmiany w komunikacji podmiejskiej. Od 1 stycznia obsługę wszystkich linii na terenie gminy przekazano firmie PKS. Spełniły się, niestety, nasze przypuszczenia z grudnia, że szczeciński ZDiTM szuka oszczędności i zamierza powierzyć obcemu przewoźnikowi część swoich tras i będzie to prawdopodobnie PKS. Problem w tym, że przewoźnik posiada znacznie starszy tabor, niezorientowanych kierowców i nie do końca sprawne autobusy.

 

 

Pasażerowie skarżą się prawie na wszystko. - Dramat. Spóźniają się notorycznie. Ich chyba nie obowiązuje żaden rozkład jazdy. Radość ogromna jak któryś przyjedzie prawidłowo - pisze Pani Monika.

Linia 70 ciągle się spóźnia po 20-30 min, a rano kiedy trzeba jechać do pracy to przyjeżdża 10 min wcześniej masakra z tymi autobusami - pisze Pani Natalia

Nie widać ich na mapce ZDITM a to wielki minus bo nie wiadomo o ile później przyjedzie i czy w ogóle przyjedzie. Brak w nich biletomatów, ale kierowcy nie robią problemów że sprzedażą biletów jak na razie - pisze Pani Katarzyna

Kierowca 81 albo przytrzaskuje ludzi na przestankach albo jeździ z otwartymi drzwiami - pisze Mateusz i załącza film z autobusem, który jedzie w kierunku Przecławia z otwartymi po środku drzwiami.

W poniedziałek autobus linii 83 jak zawsze bez biletomatu, kierowca - Ukrainiec ledwo co zrozumiał co do niego mówiłam, a potem jeszcze rozszyfrować jego odpowiedź, że go nie sprzeda bo nie ma, albo raczej nie wiedział jak - pisze Pani Kamila

Uwag do jakości świadczonych usług jest mnóstwo. Niektóre z autobusów są za małe na tak oblężone trasy. W niektórych wozach jest za zimno, albo nagrzewanie jest bardzo słabe. Pytanie jak będzie się jeździło w przepełnionym autobusie latem gdzie szwankować będzie klimatyzacja, o ile w ogóle w nim będzie ?

Rzecznik ZDiTM nie potrafiła się do wszystkich ustosunkować. Przetarg został ogłoszony pod koniec zeszłego roku i mógł w nim wystartować każdy przewoźnik. Przetarg wygrała firma PKS, spełniając wszystkie wymogi przetargu. Umowa została podpisana i każdy z przewoźników SPAK, SPAD, SPPK i PKS ma już przydzielone linie - poinformowała Hanna Pieczyńska z ZDiTM. Umowa przewozowa określa w jakich warunkach i przy jakiej temperaturze powinno być włączone ogrzewanie. Jeśli służby Nadzoru Ruchu zauważą jakiekolwiek odchylenia i błędy przewoźnika nakładane są kary. Jeśli ktoś zauważa sytuacje, w których pomimo niskiej temperatury ogrzewanie nie jest włączone, prosimy o sygnał, to samo dotyczy każdej awarii pojazdu.

Uwagi zgłaszane przez pasażerów dotyczą nie tylko wysłużonego sprzętu, ale także umiejętności kierowcy czy znajomości trasy. Niektórzy z kierowców na początku roku nie znali trasy linii, mylili przystanki lub zatrzymywali się na wszystkich, łącznie z tymi "na żądanie" nawet jeśli nikt nie wysiadał.  

Do Urzędu Gminy w Kołbaskowie też wpływa wiele skarg. To z jej budżetu dofinansowany jest transport wszystkich linii autobusowych. W tym roku kosztować to będzie 3.230.000 zł. Tylko, że gmina podpisała porozumienie z miastem Szczecin i nie ma specjalnie wpływu na to zrealizuje połączenia czy SPAK czy SPAD czy PKS.

Sami widzimy jak jest bo korzystamy też z tej komunikacji - mówi wójt M. Schwarz. Są spóźnienia, stary tabor, brak kasowników czy biletomatów. Wystosowaliśmy pismo do ZDiTM z żądaniem przywrócenia poprzedniego przewoźnika, powołując się na konkretne zapisy umowy dotyczące m.in. jakości świadczonych usług.

Czy nowe Solarisy, MANy i Volvo z polskimi kierowcami pojawią się ponownie na naszych trasach ? Zobaczymy wkrótce.

 

Opublikowany przez Mateusz Zieliński na 10 styczeń 2017
Pin It