Czarne chmury nad obwodnicą ?

obwodnicaOddala się perspektywa szybkiego powstania obwodnicy Przecławia i Warzymic. Obiecana w kampanii wyborczej inwestycja miałaby powstać w latach 2018-2020. Tak mówili ówcześni posłowie Platformy Obywatelskiej na czele z Panią Ewą Kopacz, która 12 października 2015 odwiedziła Kołbaskowo. W tym samym dniu ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i budowę tej drogi. Problem w tym, że w przyjętym właśnie budżecie na ten rok środków na inwestycję nie ma.

 

Sprawa obwodnicy omijającej Przecław i Warzymice ciągnie się już kilka lat. Z punktu widzenia Szczecina to byłby nowy, wygodny wyjazd i wjazd do miasta. Gmina dzięki tej drodze zwiększyłaby szanse pozyskiwania nowych inwestorów a dla centrum handlowego Auchan byłby to atut w negocjacjach z Ikeą. Co najważniejsze - zakończyłby się koszmar komunikacyjny w okolicach Warzymic i Przecławia.

Całość inwestycji opiewa na kwotę 160 mln zł. Obwodnica ma mieć 6,5 km długości i posiadać dwa bezkolizyjne skrzyżowania - węzeł Przecław oraz Kołbaskowo. Jest to postępowanie dwuetapowe - mówi Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA w Szczecinie. Obecnie trwa pierwszy etap - sprawdzanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Po zakończeniu obecnie prowadzonych czynności zostanie ogłoszona lista podmiotów spełniających warunki uczestnictwa w przetargu, następnie wysłane zaproszenia do składania ofert cenowych. Na obecnym etapie procedury przetargowej nie można jeszcze wskazać kiedy zostanie wybrany wykonawca.

DK 13 plan orientacyjny 2

DK 13 plan orientacyjny 1

W ostatni weekend Sejm zajął się ponad 300 wnioskami do tegorocznego budżetu. Przyjęto tylko około dwudziestu poprawek - wszystkie zgłoszone przez PiS. Posłowie odrzucili poprawkę do budżetu zgłoszoną przez PO, która miała zabezpieczyć m.in. 8 mln złotych na przygotowanie dokumentacji projektowej zachodniej obwodnicy Szczecina, która ma się łączyć z obwodnicą. Odrzucono także poprawkę na 160 mln zł dla obwodnicy.

Dwa wspomniane powyżej projekty są oddzielnymi zadaniami, które znajdują się na różnym etapie zaawansowania. W docelowym układzie drogowym drogi te będą miały odcinek wspólny o długości około 1,5 km (czyli węzeł zintegrowany Kołbaskowo), powstanie on w ramach realizacji obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK nr 13. Już na etapie planowania obwodnicy Przecławia i Warzymic zostało przewidziane włączenie na węźle Kołbaskowo - dodaje Mateusz Grzeszczuk z GDDKiA.

Obserwując dzisiejsze wypowiedzi lokalnych działaczy PiS są oni pewni, że znajdą się jeszcze pieniądze na rozwój naszego regionu. Ta pewność to sześciu lokalnych działaczy Prawo i Sprawiedliwość na wysokich ministerialnych stanowiskach i wicemarszałek Sejmu ze Szczecina. Nam jako mieszkańcom jest bez znaczenia czy inwestycja powstanie dzięki PO czy PiS. Ważne aby powstała szybko.